esmaspäev, 12. september 2016

Suvelõpu hõnguline Läti ja Leedu

Seekord oli küll pikem paus aga lõpuks õnnestus siiski pääseda Lätti ja Leetu. Enamasti sügisel ma selle tripi ette võtan ja ootan alati pikisilmi.

Seekord oli sõit kompaktsem ning pressitud lühemale perioodile kui tavaliselt. See nõudis ka rohkem energiat ning keskendumist tööle peamiselt. Siiski on poepidajad nt Riias aru saanud, et hull lõngahoolik peaks ka ikka poodi pääsema ning hoiavad oma poekesi vanalinnas avatuna pea 20ni. Eks sel ole omad head ja halvad küljed. Kui väga ma siis ikka lõnga vajasin aga see selleks... No nii tore on ju lõngu vaadata ja võrrelda :)

Graafik oli väga tihe. Äratused 5-6ajal, üksi roolis ja pikad vahemaad läbimiseks. Aga mulle meeldib sõita, seega ma ei kurda. Vastuvõtt oli suurepärane, eriti Leedus. Enamasti pääsesin kontorist alles peale 17-18, siis hotelli ja kui energiat jagus, siis ka natukeseks linna jalutama ja õhtust sööma. Ilmad olid ideaalsed, päike paistis kõik kolm päeva ning kraadidelt oli pigem suvine kui sügisene.



Aga siis need lõngapoed. Leidsin Riia vanalinnas kaks poodi, ühe planeeritult ja teise suht juhuslikult.  Esimene paikneb suuremas kaubanduskeskuses aga sissepääsuga tänava poolt. Seega kui olete samas kandis, soovitan küsida kaubanduskeskuse infoletist. Ise võib kuluda palju aega enne kui üles leiate. Poe nimi on Kumode ning paikneb too sellises keskuses nagu "Galerija Centrs". See on suhteliselt lähedal "Valters & Rapas" raamatupoele, mis omakorda on diagonaalis ooperiteatri juurest üle tänava.




Teine pood oli ka kohe seal kuskil lähedal. Mäletan, et liikusin vanalinna suunal edasi ja järsku oligi poekene minu ees. Tines. Müüdi peamiselt valmiskootud esemeid, kindaid, kampsuneid ning siis Tinese, 100% villast kohalikku lõnga. Ilusad toonid ja suht mõistlik hind. Märkasin ka postkaarte jms temaatilist. Arvestades, et tegemist oli nn turismipiirkonnaga, olid hinnad minu meelest väga head. Tihke 100g tokk villast maksis pisut üle 2 euro ja müüja oli nii lahke, lubas mul paar minutit peale sulgemist ka veel lettide vahel kolada. Muidugi ei saanud ma ju peale sellist lahkust ilma ostuta lahkuda :)

Ahjaa, ühe uue söögikoha proovisin ka ära. Käisime kolleegidega lõunal sellises restoranis nagu Rossiini. Julgen soojalt soovitada, väga hea hinna ja kvaliteedi suhe. Suhteliselt hea koha peal ning maitsvad toidud. Laua saime niisama, ei pidanud ette bronnima.

Õhtusööki planeerisin Fazendasse aga ei taibanud lauda kinni panna, mistõttu olin sunnitud hotelli näljasena tagasi jalutama. See koht lihtsalt on NII populaarne, et isegi nädala sees ei saa tänavalt sisse astudes lauda. Arvestagem teinekord! Aga hotelli buffee oli kah suht ok, peatusin seekord Latvijas.

Järgmisel varahommikul startisin juba Vilniuse poole. Pidin olema kontoris hiljemalt 11 ning tempo oli magnifico! Üks kohvipeatus Bauskas ning hopp üle piiri. Leedus on õnneks head kiirteed ja ilm endiselt soosis. Kolleegid aitasid parkimisega, viisid lõunatama ning hoolitsesid igati, et mu aeg Leedus suurepäraselt veedetud saaks. Lõunasöök oli neil organiseeritud uue rahvusraamatukogu vahetus läheduses olevasse söögikohta nimega Stebuklai. Omapärase käekirjaga paik on, leedupärane pisut ka. Ja need pikad Leedu lõunad, oeh... ma alati vingun kui ebaefektiivsed need on :) Keset töist päeva valguvad kontoriinimesed söögikohtadesse ning veedavad seal ikka lõdva randmega kauem kui tunni. Lisaks sõiduaeg kui just jala ei minda. Aga nii on.

Kuna plaanis oli järgmisel päeval otse Tallinnasse tagasi sõita, siis aega Vilniuses kolada oli väga vähe. Vaid õhtul üks jalutuskäik vanalinnas, kommiostud poest ning õhtusöök "Soul& Pepperis". Ka viimast julgen väga soovitada, nii tore personal on seal! Minu soovitud metsaseentega risotto oli küll otsa saanud aga peale kiiret kooskõlastust kokaga tehti maitsev pasta metsaseentega, mida menüüst küll ei leidnud :) Ja see muusika on seal nii mõnus! Arvestades mu väsimusastet ning paiga lähedust hotellile - ideaalne!



Hommik algas taas tuttava parkimisralliga - maa-alusesse parklasse, pakid autosse, piletiga kassasse, tempel peale, siis ühisteenuste putkasse maapeale tagasi, makse sooritamine, siis tagasi maa alla parklasse, pileti kinnitamine ja väljasõit. Ikka ei saa nemad sinna maa alla sellist asjandust, mis võimaldaks kaardimakseid :D Täiesti hämmastav korraldus aga kuna ma olin juba karastunud eelmistel kordadel, siis ei kaotanud pead.

Leedus peab üldse olema kahe jalaga maas, eriti liikluses. Julm aga kindla käega, sest seal on liiklus ikka selline, mida meil naljalt ei näe. Eriti tipptunnil ja kesklinnas. Kõik vahetavad ridu, trügivad vasemale ja paremale, vahele ja üle :D Kui ma Leedust autoga ära tulen, on alati mitu päeva aega vaja kui ma jälle eestlasliku sõidustiili omaks võtan ja rahulikult kulgen. Aga see selleks. Auto kontori parklasse pargitud, jätkasime kiirete miitingutega. Seejärel lõunapaus ja kojusõit võis alata. Vilniusest tuleb autoga välja saada soovitavalt enne 15, siis ei jää ummikutesse ning sõit on sujuv. Kodus olin pisut enne keskööd. Suht ränk "kütmine" oli aga kord aastas elab üle. Ja paindlik on selline reisimine ka, mul on nüüd śakotist ja leedu õlut, läti komme ja kohukesi :)

Mõnus vaheldus oli!

Loom veetis aega ema juures ja oli olnud väga rahul. Kodus on hetkel suur motivatsioon jalutada, ilmselt on mitme päeva uudised kõik lugemata. Ja lasteaial on uus aed, postidega, mida käivad igal hommikul isased märgistamas. Kohutav uudistevoog! Esimesel õhtul ma mõtlesin, et ma jäängi temaga sinna neid poste uurima... Ükshaaval tulid kõik ju üle nuusutada ning vajadusel panna märk posti kõrvale ka. Üleüldse tundub, et ma olen hetkel Väga Tähtis Inimene, keda ei saa isegi kempsu lasta üksi. Äkki kaob kuskile või läheb jälle ära. Seega oli nädalavahetuse teemalauluks meil Police´i "Every breath you take".


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar