esmaspäev, 11. september 2017

Pesumasinavärvid

Võtsin nädalavahetusel julguse kokku ja proovisin ära pesumasinavärvid. Mul oli ostetud Karnaluksist selline versioon.

Materjali oli ca kilo, erinevad puuvillased riided - kaks paari vabaajapükse, mis mu absoluutsed lemmikud aga originaalvärv oli oma aja ära elanud. Siis üks ökopuuvillast top, üks kantide ja nööpidega pusa ning lihtne pikkade käistega särk. Kõik topid olid valged aga ilmselt erineva töötlusastmega, sest tulemus oli kõigil erinev. Püksid olid ühed hallid dressikad ja teised khakipruunid pleekinud lihtsad "kotikad".

Protsess. Värvi kulus kaks pakki, lisasin kilo jämedat soola. Kõik läks trumlisse otse koos riietega. Siis 40 kraadi juures puuvillase pesu programm ning mu masinal on see 2 tundi. Seejärel lasin otsa veel sama programmiga teise ringi pesuainega. Trummel jäi puhas, riided värvi ei andnud. Ainult väljast (pealtlaetav) vajas pisut puhastamist. Lõpuks lasin masinal tühjalt ka teha veel ühe ringi ja tundus, et kõik on ok.

Tulemus - riided on lahedad! Mul oli valitud tumesinine toon. Erinevalt nn algsest värvist oli tulemus ka pisut varieeruv. Khakitooni püksid on tumesinised, kõik ühtlaselt värvitud. Dressikal jäid kandid tumedamad ja vastik logo kriiskav valge (lootsin, et värvub) aga hall jäi kena sinakas. Osadel toppidel jäid õmblused valged, mis sobivad hästi nööpidega. Ilmselt valgendatud niit.

Kuna tegemist on mu nn lemmikkoerajalutamisriietega, siis suutsin nende eluiga värvimisega pikendada. Ise olen väga rahul ja julgen edaspidigi proovida. Pilt on kehv, kiiruga hommikul tegin. Ja ma ei triigi oma vabaajariideid, nii et on nagu on :)

Masina osas võtsin seisukoha, et kui läheb ikka pekki, siis tuleb välja vahetada. Tegemist on ca 11 aastat vana masinaga, mida ma ei kannata ja mis teeb viimasel ajal nii ehk naa trikke - vahetab programme kui  alguses silma peal ei hoia ja vahel ei võta vett sisse. Nii et plaanis on too välja nagunii vahetada aga nagu ikka, kui veel töötab ja koostööd teeb, ei raatsi ju :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar